Direktlänk till inlägg 25 september 2014

Webbshop o grön smooti

Av Jennie Öhman - 25 september 2014 14:44

Hej o hå vad dagarna går fort. Nu är E 7 månader och jag börjar att jobba igen i Novbember. När jag nu går tillbaka o jobbar så är det fram till pension. Jag tycker att det är lite läskigt att båda mina föräldraledigheter snart är över. Det är dagas att ta nästa steg i livet. Jag ska på starta eget mässan nästa fredag o se hur jag ska gå vidare med min yoga. Jag har många planer o vill att allt ska hända precis just nu, men jag vet det inte går. Nästa steg blir att se över möjligheterna att starta en webbshop för yogartiklar. Vad efterlyser ni? Jag tänker giftfria yogamattor o kläder. Vad mer behövs på marknaden?

En ny vana som jag startade i somras är att dricka en grön smooti varje morgon. Jag vet att det är många som inte riktigt vågar sig på att exprimentera med sånt. Därför tänkte jag dela med mig av lite recept när jag får till goda smootisar. Jag har några basvaror i o det är ingefära och gurkmeja. Gurkmejan är antinflammatorisk o ingefäran hjälper till att stärka imunförsvaret.
Dagens smooti innehöll:
Ingefära
Gurkmeja
Gurka
Vitkål
Babyspenat
Selleri
Banan
Morot
Solrosfrön
Krossade linfrön
Blanda eftersmak och tillsätt vatten som vätska. Tänk på att gurkmeja, selleri, ingefära och kål är väldigt starka i smaken. Försök att hitta en balans mellan dessa smaker. Bananen har jag i för att få lite sötma i smootin, ibland har jag i äpple eller frusna bär. Jag tar det som finns hemma. Honung är oxå något som är gott att ha i.
Lycka till!!

//Jennie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Öhman - 26 september 2014 12:41

Idag innehöll smootin lite allt möjligt. Jag provade med jordnötssmör eftersom jag vill få dem lite mer mättande. Dagens recept: Babyspenat Ingefära Gurkmeja Linfrön Solrosfrön Jordnötssmör Morot Seller
i Vitkål Banan Den blev jättegod oc...

Av Jennie Öhman - 22 september 2014 08:10


Nu har jag äntligen startat. Igår hade jag min första klass. Jag hade tre mysiga barn. Vi gjorde lite olika övningar. Vi spanade upp i taket som en kobra och flög med våra fjärillar på äventyr till afrika o över öknen. Där böt vi till våra kameler. V...

Av Jennie Öhman - 29 maj 2014 18:18


Nu börjar sommarplanerna snurra. Hur o vad vill jag göra? Yoga och natur hör ihop. Jag har länge funderat på att ha några klasser utomhus. Jag känner att det är dags att följa min intuition o genomföra detta i sommar. Det som behövs är några yogamatt...

Av Jennie Öhman - 25 maj 2014 08:35

Vad rolig det var att ha passet igår. Jag insåg hur mycket jag har saknat det undertiden som jag har varit ledig. Det var några nya o några gammla barn. Vi gjorde lige varierande rörelser o tränade korsrörelser. Vi arbetade mycket med energin och rör...

Av Jennie Öhman - 21 maj 2014 10:16

I dag är det sista anmälningsdagen till yogahelgen. Det kommer att vara två klasser med yoga, meditation o fika efteråt. Tid: 1500-1630 lördag och söndag Plats: Värmdö Friskvårdcenter Ålder: 5-8 år Anmälan till 076-2212545 lr barnyoga@jempapempa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards