Alla inlägg under september 2013

Av Jennie Öhman - 29 september 2013 08:20

Igår hade jag ett lugnt yogapass. De två tjejerna som jag har var ena riktiga fnitterlisor. De första 10 minuterna går ut på att få dem att hitta fokus. Jag börjar alltid med att ta tre djupa andetag och blunda, detta för att barnen ska förbereda sig och komma in i den lugna djupa andningen.

Igår tränade vi mycket balans eftersom jag vet att dem har lite svårt med det. Balans är något som vi alla måste träna upp medan vi växer. För varje år som vi växer förskjuts balansen. Benen blir längre, armarna blir längre, huvudet blir större och tyngre och överkroppen växer med alla organ som oxå blir större och tyngre. Det är inte så konstigt att barnen har svårt med balansen till och från. Här har barnen en stor hjälp av de olika yoga positionerna. 


Nästa lördag kommer jag att ha ett ordentligt styrkepass. Jag hoppas att barnen är laddade då.


//Jennie  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards